CONTENT MARKETING JAKO NAJLEPSZA FORMA WZMOCNIENIA POZYCJI WITRYNY

 

Content marketing to coraz częściej wybierany sposób na przyciąganie i pozyskiwanie nowych klientów i osób zainteresowanych branżą. Co to jest i jakie praktyki dają najlepsze wyniki?

Co to jest content marketing

 

Przez content marketing rozumie się całą strategię, która polega na pozyskiwaniu nowych klientów przez specjalne działania marketingowe. Polegają one na publikowaniu i tworzeniu ciekawych treści, czyli contentu. Wpływa to na zaufanie, przywiązanie do marki i lojalność. Chociaż nie jest to typowa reklama, która zachęca do kupna czy korzystania z naszych usług – zdecydowanie poprawia sprzedaż i powiększa grono potencjalnych klientów.

Przed przystąpieniem do działania, należy przemyśleć, jakie cele chcemy zrealizować i jak możemy je osiągnąć. Do celów content marketingu możemy zaliczyć zwiększenie zaufania do marki oraz większy ruch na witrynie. Może to być również polepszanie relacji z klientami oraz ich zaangażowanie. Aby te cele spełnić, musimy stworzyć harmonogram działań na witrynie i w mediach społecznościowych. Najprostszą i jedną z najczęściej wybieranych metod jest ta stworzona przez Russela Sparkmana – zasada 1-7-30-4-2-1. Polega ona na:

  • 1 – Codziennie należy sprawdzać i odpisywać na e-maile oraz wiadomości w mediach społecznościowych
  • 7 – Raz w tygodniu wysyłać newsletter oraz publikować jeden wpis na blogu
  • 30 – Raz na miesiąc publikować na blogu podsumowanie, analizę itp.
  • 4 – Raz na 4 miesiące publikować eksperckiego e-booka
  • 2 – 2 razy do roku należy brać udział w spotkaniach branżowych i konferencjach
  • 1 – 1 raz w roku publikować duży, obszerny e-book

Do content marketingu należą krótkie teksty na bloga lub media społecznościowe, tak jak i długie teksty eksperckie i poradniki. W tej grupie znajdują się też wywiady z właścicielami, pracownikami i ludźmi z branży oraz różne recenzje. Można pisać o wszystkim w temacie należy jednak pamiętać o SEO.

Pozycjonowanie a content marketing

 

Bezpośrednie reklamy już właściwie nie działają. Są one wszędzie, a przez to ludzkie oko nie jest już na nie tak bardzo wyczulone i zazwyczaj nawet nie zwraca na nie uwagi. Oczywiście dużo świadomych internautów korzysta z aplikacji blokujących reklamy, dlatego należy pomyśleć o strategii marketingowej, która przyniesie lepsze korzyści, bez nachalnego wciskania produktu.

Strategia ma duże znaczenie jeśli chodzi o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Długie teksy z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi oraz częste aktualizacje witryny są dla Google bardzo atrakcyjne i wprowadzajją takie strony na wyższe pozycje. Co jeszcze jest atrakcyjne dla wyszukiwarki? Przede wszystkim teksty napisane poprawną polszczyzną, czyli bez błędów gramatycznych i ortograficznych. Teksty muszą być dość długie, najlepiej około 3-5 tysięcy znaków, które zawierają nie zbyt dużą ilość słów kluczowych. Tekst musi być odpowiednio wyjustowany i przejrzysty – potrzebny jest tytuł, nagłówki, akapity. Ciekawie odbierane są publikacje z dołączonymi zdjęciami, grafikami czy filmikami. I co najważniejsze, teksty muszą być unikalne! Opisy produktów przy sklepie internetowym są bardzo ważne. To one zachęcają do zakupu, a dzięki odpowiednio napisanemu tekstowi, produkt zostanie znaleziony przez wyszukiwarkę. Muszą być unikalne – napisane własnymi słowami, a nie ściągnięte ze strony producenta czy innych sklepów. W opisie musi znaleźć się wezwanie do działania – sprawdź, kup, zobacz, a także pełna nazwa oraz nazwa producenta. Wyjątkowe teksty mogą zdziałać cuda, jeśli chodzi o przyciąganie klientów.

Teksty oczywiście muszą być niepowtarzalne, ale też ciekawe. Pisanie oklepanych fraz czy samych suchych teorii niestety nie zadziała, ponieważ znudzony użytkownik przejdzie na inną stronę już po kilku zdaniach. Należy wykreować swój własny styl pisania. Zawsze dobrze sprawdzi się zabawny język i ciekawe porównania okraszone zdjęciami czy infografiką. Obrazy zawsze przyciągają ludzi. Przed publikacją koniecznie musimy przeczytać to co napisaliśmy, najlepiej na głos. Pozwoli to wychwycić błędy językowe i sprawdzić czy artykuł jest łatwy w odbiorze.

Tworzenie content marketingu na zasadach Google daje dużo korzyści przy wzmacnianiu pozycji witryny. Wiadomym jest, że im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym częściej i chętniej będzie odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Strategia marketingowa rozszerza możliwość przy pozyskiwaniu nowych klientów oraz przy budowie świadomości marki. Nie wymaga też dużych nakładów finansowych – wystarczy tak zwane lekkie pióro i znajomość branży.

Content marketing a media społecznościowe

 

Według danych, użytkownicy Internetu spędzają 1/3 całego czasu spędzanego w wirtualnym świecie na mediach społecznościowych. Wśród nich króluje Facebook, a zaraz za nim Tweeter, Instagram i Snapchat. Aby tworzyć wartościowy content i stworzyć lepsze przywiązanie do marki należy często odpowiadać na wiadomości oraz aktualizować statusy. Przede wszystkim należy też wzywać użytkowników do działania i udzielania się pod opublikowanymi postami. Ważne jest również, aby do większości postów dodać odpowiednie grafiki, zdjęcia czy filmy. Wszystko to powinno należeć do strategii marketingowej naszej firmy