POZYCJONOWANIE STRON – NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE GOOGLE

 

Pozycjonowanie pozwoli na zwiększenie widoczności twojej strony w Internecie, a  tym samym przyczyni się do większej liczby odwiedzin. W Internecie są miliony różnych witryn internetowych. Jak sprawić, żeby twoja znalazła się na samym początku wyników wyszukiwania?

Jak wybrać słowa kluczowe?

Największa ilość odwiedzin generuje wyszukiwarka, która po odpowiednich słowach kluczowych znajduje najbardziej atrakcyjną treść. Korzystając z Google, użytkownicy najczęściej wpisują hasło, na przykład „woda mineralna” i po tych dwóch słowach wyszukiwarka pokazuje najlepiej wypozycjonowane strony, które zajmują się tematyką wody mineralnej.

Jakich słów kluczowych w takim razie powinniśmy użyć, aby nasza strona, na której zajmujemy się sprzedażą wody były najbardziej skuteczne? Najpierw należy wybrać słowo ogólne czyli „woda mineralna”. Wchodząc na rynek samym głównym słowem kluczowym nie uda nam się wbić na pierwsze strony Google. Potrzebne będą jeszcze słowa kluczowe poboczne, które bardziej zidentyfikują naszą firmę. Trafnymi będą na przykład „tania woda mineralna”, „najlepsza woda mineralna” lub „zdrowa woda mineralna”. Potem należy wymyśleć najlepszy long tail, czyli długi ogon. Powinien brzmieć mniej więcej tak: tania woda mineralna, najlepsza woda mineralna, zdrowa woda mineralna online. Jeśli zajmujemy się sprzedażą w konkretnym mieście, należy to uwzględnić w słowach kluczowych. Na koniec musimy jeszcze umieścić w nich nazwę marki (brandowe słowa kluczowe).

 

Różne wersje słów kluczowych

Sprzedając różne produkty, musimy wziąć pod uwagę jakich fraz kluczowych użyć, aby potencjalni klienci bez problemu trafili na naszą witrynę. Warto podpytać znajomych, w jakiś sposób korzystają z wyszukiwarki i jak szukaliby naszej strony w Google. Może to być bardzo przydatne podczas tworzenia różnych haseł. Na przykład prowadząc sklep ze zdrową żywnością, musimy uwzględnić też najczęściej wyszukiwane, czy zamawiane produkty, na przykład olej kokosowy czy chleb bezglutenowy. Wiadomo, że ilość takich sklepów online jest ogromna, dlatego samo hasło olej kokosowy niczego nie wniesie, ponieważ klienci zostaną przekierowani na inne strony. Duże sieci sklepowe, które są na rynku od dawna lub inwestują w marketing będą dużym problemem. Dlatego dobór odpowiednich słów kluczowych jest taki ważny. Warto sugerować się podpowiedziami wyszukiwarki, która pokaże nam co najczęściej wpisywali użytkownicy szukając sklepów ze zdrową żywnością.

 

Google Analytics

Przy znajdywaniu odpowiednich słów kluczowych z pomocą przyjdzie nam Google Analytics. Jest on w stanie pokazać dzięki jakim słowom kluczowym klienci trafili na stronę oraz czy znaleźli się tam przed wyszukiwarkę, link z innej witryny czy przez bezpośrednie wpisanie adresu. Sprawdzimy tam też, jaką pozycję zajmujemy w rankingu Google i czy nasze działania w pozycjonowaniu przynoszą odpowiedni skutek. To niezbędne narzędzie do wysokiego indeksowania naszej strony w Google. Dzięki niemu dowiemy się również jakie hasła wpisywali klienci w naszą wewnętrzną wyszukiwarkę produktów. Pomoże nam to określić czego szukają i co ich najbardziej interesuje.

 

Co jest ważne dla Google?

Najważniejsze są wcześniej wspomniane słowa kluczowe. Na kolejnym miejscu są treści znajdujące się na stronie. W nich także muszą znajdować się odpowiednie słowa kluczowe, a co najważniejsze – niekopiowane treści. Pisząc artykuł czy tekst na stronę koniecznie trzeba dobrać odpowiedni tytuł – meta title – który będzie wyświetlał się w wyszukiwarce oraz meta descriprion, czyli krótki, na około 150 znaków opis, który zadecyduje czy treść jest zachęcająca dla szukającego. W każdym z nich musi znaleźć się słowo kluczowe. W dłuższym tekście, nie należy też przesadzać z ich ilości. Jeśli tekst zawierający 3000 znaków będzie zawierał około 30 powtarzających się fraz, właściwie nie będzie brany pod uwagę przez Googla. Zostanie potraktowany jako spam. Słowa kluczowe są ważne – jednak należy je jednak odpowiednio przemyśleć. Trzeba też uważać na kopiowane treści, które już znajdują się na innych stronach oraz tych, które przez pomyłkę znalazły się w dwóch miejscach na naszej stronie. Zmienienie kilku zdań w dłuższym artykule również niewiele zmieni. Atrakcyjne treści dla Google to te, które nie są nigdzie powielone.

Szybkość otwierania strony też jest brana pod uwagę. Zbyt duża ilość grafiki lub słaby serwer mogą spowodować, że nasza strona nie znajdzie się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Jeśli jest to sklep internetowy lub blog i duża ilość grafik jest konieczna – wystarczy zmniejszyć rozmiar zdjęć.

Aktualizowanie treści na stronie też pomoże przebić się przez inne witryny. Google lubi te, na których ciągle coś się dzieje. Zmiana kilku słów lub dodanie krótkiej notatki może niczego nie zmienić, ale kilka nowych produktów lub wpis na blogu zdecydowanie polepszą pozycje witryny. Nie możemy zapomnieć też o prawidłowej gramatyce i ortografii. Błędy rażą w oczy nie tylko ludzi, ale też wyszukiwarki.